joi, 15 ianuarie 2009

Inainte si dupa numirea in functie

Inainte

- Sa-mi spui, draga, daca te pot ajuta cu ceva. Stii ca eu am fost prietenul tau intotdeauna? Nu te-am ajutat cu problema aia? Dar pot face mai mult. Ce zici, nu pui o vorba buna la... sa ma numeasca sef de directie/societate comerciala/inspectorat? Ca m-am saturat de persecutiile astea pe care mi le face seful asta politic. Cat mai dureaza pana-l trimite acasa, ca a furat destul? Nu v-am spus pana acum ce facea pe aici si cum se purta si cine lua spagile in numele lui, pentru ca n-am vrut sa incarc partidul cu problemele mele.
- Am auzit ca vor sa-l numeasca pe ala director. Stiu ca suntem in acelasi partid, dar numai prostii face. E o greseala sa-l puna Seful acolo. Poate vorbesti tu cu el sa opresti chestia asta din timp. Nu ca zic eu ca sunt mai bun ca el, dar toata lumea o recunoaste. Ce a aparut in ziar a fost o minciuna, le-am demonstrat cu creionul pe hartie. Si-au cerut scuze si directorul si redactorul-sef. Averea mea e la vedere si nu am luat nimic de la nimeni.
- Nu vrei sa iesim la o cafea? Stiu ca nu prea am vorbit pana acum, ca nu prea ne cunoastem, dar cat o sa mai amanam? Despre ce as vrea sa vorbim: poate imi faci o intrare la Seful, sa-i explic ideile mele, in legatura cu reorganizarea directiei. Am niste idei foarte bune si, daca ma ajuti, ai si tu ceva acolo. Nu, nu ma refuza, eu tot timpul am platit corect pe cei care m-au ajutat. Oricine are nevoie de cate ceva.

Dupa

- Cum ziceai ca te cheama? Ce problema ai? Lasa numarul la secretara si te cauta cineva de la mine. Am o gramada de treaba si nu ma pot ocupa de toti. Stiu ca suntem colegi la partid, dar eu am dat concurs, n-am fost numit politic. Pe viitor as vrea sa nu mai existe interventii de astea, politice.
- Multumesc pentru felicitari, dar nu e chiar ce-mi doream. Ma gandeam ca e mai bine, dar... in conditiile astea... Oare Seful nu-si da seama ca valoarea mea e mai mare? Nici nu credeam ca n-o sa ma propuna macar secretar de stat. Am auzit ca, de fapt, cineva de langa el l-a sustinut pe celalalt. Nu zic ca tu ai facut asta, dar stii cum vorbeste lumea.
- Ce vrei sa faaac?! Pai tu stii ce inseamna sa-ti dau tie aia? Sunt oameni grei care ma suna de la Bucuresti sa le dau lor. Stiu ca asa zice legea, dar eu nu semnez, asa – oricum. Trebuie sa vad cu atentie ce e acolo, iar leafa nu e mare aici. Nu e mare deloc. Cum sa fac si eu un ban in plus? Cand ai vreo idee mai da-mi un telefon.

Aceste discutii nu au avut loc niciodata, indiferent ce partid a venit la putere.

4 comentarii:

  1. de vreo 10 minute tot rad ... esti sigur ca nu au avut loc?

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu asa cred. Cum sa ajunga intr-o functie de conducere un carierist fara scrupule, un spagar sau un incompetent? Exclus!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. da, ai perfecta dreptate, fireste. ca sa ajunga in functie de conducere un carierist fara scrupule el trebuie sa fie si spagar si incompetent, deci nu e buna enumerarea in sens nominativ, trebuie facuta cu rol de atributiv.

    RăspundețiȘtergere
  4. De aia nu cred ca ajung astfel de oameni in functii de conducere. Nu indeplinesc conditiile cumulativ...

    RăspundețiȘtergere