vineri, 17 decembrie 2010
Încă una din asta şi îl şterg pe Mircea Badea din blogroll
A fost dezamăgitor în emisiunea asta şi îmi pare rău că s-a întâmplat.
marți, 14 decembrie 2010
Legi bune pentru datornici, nu şi pentru bun-platnici
O temă de dezbatere foarte necesară în Evenimentul: "Sărbători fără căldură"
Ideea e că, aşa cum e croită legea, încă de la prima formă a legii 114/1996 (a Locuinţei) recuperarea restanţelor de la datornici se poate face doar pe calea judecăţii, în instanţă. În acelaşi timp, furnizorii au heblul (imaginar) la îndemână şi nu prea glumesc când e vorba de plata facturilor. Curentul, gazul, apa, telefonul, cablul tv sau conexiunea internet pot fi tăiate într-o clipă, fără frământări de ordinul: "oare au oamenii ce mânca pe timp de criză?"
În acelaşi timp, un datornic rău intenţionat poate amâna plata datoriilor la nesfârşit prin angajarea unui avocat cunoscător de tertipuri juridice, prin tot felul de contestaţii şi alte manevre simple.
De suferit au proprietarii cu plata la zi, unii dintre ei pensionari cu venituri mici, care au prima grijă să plătească asociaţia. Cu toate că sunt buni platnici şi fac sacrificii importante ajung, uneori, să sufere din cauza vecinilor cu datorii.
Ce e de făcut?
În primul rând, cred că ar trebui despărţite apele: familii aflate în criză şi cetăţeni de rea-credinţă. Pentru prima categorie ar trebui canalizat efortul statului, prin ajutoare şi măsuri de suport. Subvenţiile acordate astfel ar trebui să acopere cheltuielile minimale de întreţinere pe perioada de criză a familiei. În felul acesta datornicii n-ar mai fi o povară pentru vecini.
În cazul vecinilor de rea-credinţă (şi cunosc multe cazuri din acestea, din păcate prea multe) legea ar trebui să găsească măsuri mai rapide şi mai eficiente. Poate ar fi o soluţie debranşarea individuală, dar această măsură poate fi aplicată tehnic doar în cazul distribuţiei individuale.
Fără apă, mulţi dintre rău-platnici pot fi convinşi să-şi achite restanţele. Deconectarea de la încălzire nu e o soluţie din cauza transferului de căldură prin pereţi. Noi am propus deja asociaţiilor să ne cheme la debranşarea de la apă şi acolo unde vom fi solicitaţi vom interveni rapid.
Însă aceasta nu e o măsură prevăzută de lege. Nu e interzisă, dar nu este menţionată ca măsură de recuperare a creanţelor.
Este necesară deci, dezbaterea privind măsurile de recuperare. Întrebarea e cine va reacţiona la această temă şi dacă se vor produce efectele necesare pentru redresarea situaţiei.
Ideea e că, aşa cum e croită legea, încă de la prima formă a legii 114/1996 (a Locuinţei) recuperarea restanţelor de la datornici se poate face doar pe calea judecăţii, în instanţă. În acelaşi timp, furnizorii au heblul (imaginar) la îndemână şi nu prea glumesc când e vorba de plata facturilor. Curentul, gazul, apa, telefonul, cablul tv sau conexiunea internet pot fi tăiate într-o clipă, fără frământări de ordinul: "oare au oamenii ce mânca pe timp de criză?"
În acelaşi timp, un datornic rău intenţionat poate amâna plata datoriilor la nesfârşit prin angajarea unui avocat cunoscător de tertipuri juridice, prin tot felul de contestaţii şi alte manevre simple.
De suferit au proprietarii cu plata la zi, unii dintre ei pensionari cu venituri mici, care au prima grijă să plătească asociaţia. Cu toate că sunt buni platnici şi fac sacrificii importante ajung, uneori, să sufere din cauza vecinilor cu datorii.
Ce e de făcut?
În primul rând, cred că ar trebui despărţite apele: familii aflate în criză şi cetăţeni de rea-credinţă. Pentru prima categorie ar trebui canalizat efortul statului, prin ajutoare şi măsuri de suport. Subvenţiile acordate astfel ar trebui să acopere cheltuielile minimale de întreţinere pe perioada de criză a familiei. În felul acesta datornicii n-ar mai fi o povară pentru vecini.
În cazul vecinilor de rea-credinţă (şi cunosc multe cazuri din acestea, din păcate prea multe) legea ar trebui să găsească măsuri mai rapide şi mai eficiente. Poate ar fi o soluţie debranşarea individuală, dar această măsură poate fi aplicată tehnic doar în cazul distribuţiei individuale.
Fără apă, mulţi dintre rău-platnici pot fi convinşi să-şi achite restanţele. Deconectarea de la încălzire nu e o soluţie din cauza transferului de căldură prin pereţi. Noi am propus deja asociaţiilor să ne cheme la debranşarea de la apă şi acolo unde vom fi solicitaţi vom interveni rapid.
Însă aceasta nu e o măsură prevăzută de lege. Nu e interzisă, dar nu este menţionată ca măsură de recuperare a creanţelor.
Este necesară deci, dezbaterea privind măsurile de recuperare. Întrebarea e cine va reacţiona la această temă şi dacă se vor produce efectele necesare pentru redresarea situaţiei.
miercuri, 17 noiembrie 2010
Mai multă căldură, mai puţini bani
Ieri (16 noiembrie) am avut o întâlnire cu reprezentanţii pe Europa de Est ai Sealed Air, Yannis Passias (Grecia), Robert Mazurkiewicz (Polonia) şi Cristian Suciu (România).
Sealed Air sărbătoreşte anul acesta 50 de ani de când a inventat folia cu bule. Un gadget simplu şi ingenios, folosit astăzi în toată lumea. Oferta lor pentru Termo-Service este o folie izolatoare, care reflectă radiaţia termică şi a fost folosită cu succes pentru evitarea pierderilor de căldură produse de peretele exterior pe care este poziţionat caloriferul.
Am discutat îndelung despre avantajele şi dezavantajele montării acestui material şi concluzia a fost că poate folosi pentru reducerea pierderilor de energie termică din încăperi, sporind confortul termic şi reducând cheltuielile de încălzire. Însă, deocamdată, nu vom folosi acest material pe radiatoarele care au montate repartitoare de costuri. Având în vedere ca materialul va contribui la creşterea temperaturii caloriferului cu câteva grade nu ştim cum vor reacţiona aparatele de măsură. În momentul în care producătorii/distribuitorii de repartitoare ne vor comunica punctul lor de vedere, vom şti cum să acţionăm mai departe.
Trebuie lămurit un lucru: reflectix, ca aşa se cheamă are proprietati incomparabile cu plasticul metalizat sau folia pusa pe polistiren. În plus, montajul se face profesional, după indicaţiile şi instruirea producătorului.
Informaţia a apărut în presa locală, în Ziarul de Iaşi , Bună Ziua Iaşi şi Evenimentul
Sealed Air sărbătoreşte anul acesta 50 de ani de când a inventat folia cu bule. Un gadget simplu şi ingenios, folosit astăzi în toată lumea. Oferta lor pentru Termo-Service este o folie izolatoare, care reflectă radiaţia termică şi a fost folosită cu succes pentru evitarea pierderilor de căldură produse de peretele exterior pe care este poziţionat caloriferul.
Am discutat îndelung despre avantajele şi dezavantajele montării acestui material şi concluzia a fost că poate folosi pentru reducerea pierderilor de energie termică din încăperi, sporind confortul termic şi reducând cheltuielile de încălzire. Însă, deocamdată, nu vom folosi acest material pe radiatoarele care au montate repartitoare de costuri. Având în vedere ca materialul va contribui la creşterea temperaturii caloriferului cu câteva grade nu ştim cum vor reacţiona aparatele de măsură. În momentul în care producătorii/distribuitorii de repartitoare ne vor comunica punctul lor de vedere, vom şti cum să acţionăm mai departe.
Trebuie lămurit un lucru: reflectix, ca aşa se cheamă are proprietati incomparabile cu plasticul metalizat sau folia pusa pe polistiren. În plus, montajul se face profesional, după indicaţiile şi instruirea producătorului.
Informaţia a apărut în presa locală, în Ziarul de Iaşi , Bună Ziua Iaşi şi Evenimentul
duminică, 7 noiembrie 2010
Abonați-vă la:
Postări (Atom)