joi, 11 februarie 2010

M-am gândit să fiu un director bun

După cum m-au felicitat unii, de vreo două zile sunt director general. Nu intru detalii cum şi de ce, deocamdată. Faza e că, în mărinimia celui miluit de curând cu funcţie mare, m-am gândit că trebuie să fiu cât mai omenos şi mai amabil cu persoanele fizice.
Întâmplarea face să primesc vizita unei doamne puţin mai în vârstă, al cărei chip plin de nefericire m-a impresionat din prima. Dorea eşalonarea unei datorii de vreo 2 mii de lei. Chem colegul de profil şi îi cer ajutorul în favoarea doamnei. Mi se răspunde că i s-a eşalonat deja trebuind să achite pe parcursul unui an întreg. Îi zâmbesc fericit doamnei, mulţumit că e aşa uşor să rezolvi problemele sociale. Surpriză: doamna nu e deloc fericită, ba chiar s-a înnegurat puţin. „De ce?” – „Am pensie mică”. „Locuiţi singură?” – „Singură, maică...”. „Chiar n-aveţi pe nimeni?” – „Am, dar sunt plecaţi.”
Ce oameni răi, mă gândesc. Să-şi lase mama să trăiască greu, dintr-o pensie mică. „Dar unde sunt?” – „Unul stă cu mine”, „Da’ nu munceşte?” – „Nu, că-i bolnav.”, „Da’ ce boala are?” – „Nu ştiu.”
Mirat că mama nu ştie ce boală gravă are un copil care nu poate munci din cauza asta şi care locuieşte împreună cu ea cer detalii. „Păi, nevastă-sa tre’ să ştie”. „Dar nevastă-sa unde lucrează?” – „Nu lucrează”.
Îmi zic în sufletul meu abătut: dacă fac o pomană, s-o fac până la capăt: „Doamnă, eu am nevoie de femei de serviciu, de îngrijitori necalificaţi. Le dau salariu şi aveţi de unde plăti. Trimiteţi-i la mine să le dau de lucru!”
Nu e înălţător momentul?
- NU!
Doamna sare ca arsă de parcă i-am propus să servească o etnobotanică: „Nu vreţi să mă ajutaţi! Mă duc în audienţă la primar! Mă duc la Bucureşti! Vă dau la denea!”

P.S. Am povestit cazul pentru că efoarte rar. Cei mai mulţi sunt bucuroşi pentru ajutor şi sunt recunoscător pentru colaborarea lor. M-a stupefiat lipsa de înţelegere şi reacţia violentă la descoperirea tentativei. Paguba e a mea, pentru că va trebui să fiu circumspect până să acord întreaga bunăvoinţă. Deşi sunt unii aşa de profesionişti....

8 comentarii:

  1. ma insel eu sau apare un update (in minus ) la text?

    Felicitari sincere :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc. Poate update e vizita de azi a altei doamne care mi-a spus clar că, deşi majoritatea din bloc şi preşedintele doresc să fie administraţi de noi, domnia sa nu doreşte şi ca atare va trebui să reziliem contractul. Tare am avea nevoie de nişte imagine bună, dar... asta e misia şi trebuie să ne-o asumăm.

    RăspundețiȘtergere
  3. De mult voriam sa te felicit,dar nu am avut timp...Speram sa fii un director bun.Mult succes in noua functie!Care sper sa dureze cat mai mult!..

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulţumesc tuturor celor care m-au felicitat şi mi-au promis colaborare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Din punctul meu de vedere a fost inlocuit un director incompetent, cu un director care ramane de vazut daca e competent.
    Crescut in zona politica, apoi numit politic intr-o societate care se ocupa de administratie, ramane sa dovedesti daca esti intr-adevar bun...
    Eu te-am vazut la TV recent cum in timpul dezbaterii repartitoarelor, din Alexandru sau Pacurari, erai foarte preocupat de telefonul tau mobil, si mai putin de discutii...

    In alta ordine de idei, exista posibilitatea platii, de catre cei administrati de Termoservice, a intretinerii si altfel decat la ghiseu/casierie? Adica in cont, brin banca etc.?

    Are Termoservice (sau cine? DSPM-ul?) puieti de gard viu de pus la dispozitie pentru cei ce locuiesc la blocuri in administrarea Termoservice, pt a fi plantati de locatari in jurul blocului? In alti ani, s-au mai dat... Daca da, de unde luam, cu cine vorbim?

    Parerea mea este ca Andries, sau oricine, nu conteaza, daca a gresit trebuia demis... Dar Nichita greseste, il face director adjunct, ceea ce e aproape acelasi lucru cu director. Nu inteleg, a gresit sau nu?
    Ar trebui sa schimbe unii din oamenii cu care lucreaza... Stiu ca voi va aparati, va sustineti intre voi, dar sa stiti ca nu sunt perfecte nici pe departe lucrurile in oras...

    RăspundețiȘtergere
  6. Aş vrea să fie foarte clar, pentru toată lumea: nu comentez public răutăţile la adresa colegilor mei.
    Despre mine: nu provin din zona politică. Ştiu că pentru unii aşa pare, dar eu nu am avut o implicare politică de asemenea dimensiune încât să-mi dea cineva o sinecură, în baza asta.
    Cât despre competenţe: sunt licenţiat în hidrotehnică, am lucrat şase ani la furnizorul de apă, încă cinci la primărie, am obţinut calificări în management şi relaţii publice şi sunt, de şapte ani membru în consiliul de administraţie al Termo-Service, încă de pe vremea când societatea era condusă de Georgeta Gâlcă.
    În ce priveşte joaca mea cu telefonul, care a devenit subiect de nesomn pentru mulţi. E adevărat că folosesc telefonul pentru internet dar şi pentru alte aplicaţii. Sunt pătimaş în treaba asta. Printre altele, mă relaxează. Pot fi atent la ce se discută şi dacă butonez. Mai ales dacă e vorba de scandaluri, intenţionate sau nu, cum au fost dezbaterile pentru repartitoare. Poate ţi s-ar fi părut mai normal să încep şi eu să mă manifest coleric ca să susţin nu ştiu ce idee. Atât timp cât parlamentarii, care au puterea de a schimba legile, nu au fost în stare să dea o soluţie, cum să-mi permit eu să mă poziţionez faţă de una sau alta dintre variante? Eu nu pot susţine decât ce-mi permite legea.
    Din punctul meu de vedere politicul s-a amestecat prea mult în această chestiune, iar cei păgubiţi sunt cetăţenii.
    Am luat în discuţie, încă acum un an, problema plăţii prin mijloace electronice la distanţă. Este o aplicaţie modernă care ar avantaja cetăţenii, fiind mult mai confortabilă. Avem de rezolvat nişte probleme: compatibilizarea programului informatic (destul de vechi la Termo-Service)cu plata prin internet sau POS, ceea ce înseamnă o sumă mare de bani, pe care n-o putem obţine decât foarte greu. Studiem în continuare.
    Noi nu avem pepinieră pentru vegetaţie, dar folosim ceea ce are oraşul. Deja am început lucrările de corecţie la gardurile vii, pentru că, atunci când dă frunzişul, nu se mai văd sârmele, scândurile şi altele asemenea lucruri care se mai găsesc. Anul trecut ni s-au stricat foarte des uneltele din cauza asta. De vorbit, cu mine sau cu şeful de sector.
    Reiau: nu comentez deciziile şefilor mei şi comportamentul colegilor. Am altă treabă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai intai, ma bucur ca raspunzi si la "altfel" de mesaje. Ma asteptam sa-mi fie sters comentariul...
    Despre tine: tocmai ca asa pare, ca esti un om politic, membru activ intr-un partid politic, mult timp in staful unui om politic - cu activitate semnificativa POLITIC pe plan local, si care el insusi a spus ca te-a numit. Daca iti place sa zici ca nu e numire politica, treaba ta...
    Despre competente: nu ma indoiesc ca, la varsta pe care o ai si cu puterea ta de a studia ai competente teoretice pt anumite functii ... Eu vorbeam de ideea de a dovedi ca esti competent, in functie. Aici nu poti vorbi inca, lasa faptele sa vorbeasca, in timp...
    Bine, nu puteti compatibiliza inca programul informatic, dar puneti afis in "vitrina" fiecarui ghiseu termoservice cu nr cont in care se poate achita ceea ce vede cetateanul pe lista de intretinere. Se duce la banca si face, pe langa altele, un op catre TermoService; sau foloseste Internet banking (acelasi lucru, de acasa) si transfera banii in contul tau.
    In loc de chitante (foi de versamant), contabilii tai vor citi si opera niste extrase mai lungi cu ordine de plata. macar o prima posibilitate (fara costuri) exista - pt a salva din timpul cetateanului. In aceasta idee, discuta cu bancile, sa se familiarizeze cu situatia, cu Termoservice, asa au facut si salubris si Citadin... (sigur, la ei exista facturi, dar nu conteaza, bancile lucreaza fara sa te duci cu factura)...

    Cu repartitoarele, e o discutie lunga, nu ma mai bag, dar vorba aia, "trebuia sa te faci si tu ca lucrezi", sa faci ochii mari la discutii nu la "aplicatii si internet"...

    OK, oricum nu sunt vreun inamic din vreo "tabara adversa". Dimpotriva, iti urez succese in activitate!

    Keep in touch...

    RăspundețiȘtergere
  8. Presupun ca Matei Manuel e un nume real... :)
    Vom discuta pe parcurs, cu rabdare, fiecare subiect.

    RăspundețiȘtergere