vineri, 8 ianuarie 2010

Previziuni bugetare: crime, tâlhării şi divorţuri

Familia de condiţie medie a anului 2010 nu are vilă la Snagov sau reşedinţă la Monte Carlo. Nu are Lamborghini şi nici nu şi-a început lista destinaţiilor exotice de vacanţă.
Familia medie îşi numără datoriile şi ce i-a mai rămas din leafă să vadă cât mai are până când nu mai poate cumpăra mâncare. Datoriile la întreţinere cresc, copiii au nevoie de haine noi şi, din câte se aude, nici n-o să-i mai putem păcăli cu un hot-dog la colţul străzii. Va trebui să le facem mâncare sănătoasă din produse naturale, care numai ieftină nu e.
Salariile bugetarilor au scăzut, şomajul se apropie voios, iar bătaia se dă pe înscrieri în lista celor ce vor avea voie să pască noul teren de golf de la Snagov.
Românii au nevoie de bani ca să trăiască. Profesorii au nevoie de salarii decente, pentru că ei n-au conturile în valută ale lui Funeriu, iar băncile, asociaţia de proprietari şi casiera de la supermarket nu înţeleg că guvernul nu plăteşte.
Ce se va întâmpla? Ce se întâmplă de fiecare dată în vreme de criză: unii se vor apuca de băut vârtos, copiii vor ajunge pe străzi, fete tinere se vor apuca de prostituţie, cei cu muşchi adecvaţi vor da în cap la oameni pe stradă. Peste toţi se va aşterne o plapumă groasă de foame. Familii se vor destrăma, destine se vor întrerupe brusc, violenţa va fi un mod de viaţă, iar de aici şi până la mişcări de stradă nu va fi decât un pas. Nu mai vorbesc de principii morale care vor coborî până la instincte primare.
Cât ne va trebui să ne revenim din asta? În cât timp se vor închide rănile şi vor fi uitate fărădelegile, josnicia şi frica? În ce capitol bugetar vor trebui cuprinse în aşa fel încât să ne putem întoarce unde suntem acum?
Pare puţin probabil să se întâmple ce spun eu acum. Să dea Dumnezeu să mă înşel! Dar a venit la mine o familie în toată puterea vârstei şi mi-a spus ca nu are de unde să plătească 15 lei la întreţinere că au fost daţi afară din servici. M-am pus pentru o clipă în locul lor şi m-am gândit ce aş face. Cum i-aş explica fiului meu că nu mai pot plăti cablul tv şi internetul, că telefoanele mobile vor merge doar dacă vom avea bani de cartelă, că voi primi somaţii de la bănci să-mi plătesc datoriile, că nu voi mai putea trimte mamei mele pachetul lunar cu alimente? Cum va înţelege el privirile colegilor lui care merg cu maşini luxoase şi locuiesc în afara oraşului, iar mobilele lor de ultimă generaţie costă mai mult decât tot ceea ce mâncăm noi în jumătate de an?
Sunt drame care se întâmplă lângă noi. Nu le vedem pentru că ne pasionează amorul trist dintre Dani şi Mihaela. Suferim mai mult din cauză că Mutu nu dă gol, decât de grija facturilor tot mai mari. Poate că asta ne mai ajută să uităm, dar nu ne va ţine de foame tot anul.

Azi se împlinesc 75 de ani de la naşterea lui Elvis

miercuri, 6 ianuarie 2010

Primul contact online pentru sesizări şi consultaţii privind problemele asociaţiilor de proprietari


Mulţi dintre proprietarii pe care îi administrez în calitate de director executiv la Termo-Service se plâng că ajung mai greu să comunice cu mine din diferite motive: se află la serviciu în timpul zilei, sediul nostru este prea departe (în Bularga), linia de centrală telefonică este ocupată mult timp etc. De multe ori, în controlul pe care îl fac pe la blocuri se mai găsesc persoane care profită de moment să-mi comunice probleme care persistă de ani de zile şi nu au putut fi comunicate sau nu s-au rezolvat până la capăt.
M-am gândit la cea mai simplă cale, utilizată de majoritatea celor care lucrează la birou, cu calculator conectat la net: messenger. Şi eu îl folosesc des, pentru foarte multe motive. În primul rând e gratis, în al doilea rând pot comunica mai bine decât cu telefonul, că răspund la mesaj atunci când pot şi nu trebuie să stau cu mouse-ul la ureche tot timpul. Apoi, se pot transmite date în timp real, lucru pe care nu-l pot face cu celelalte mijloace. În plus, mesajele pierdute mă aşteaptă cuminţi, să le citesc şi să le răspund.
De un lucru îmi pare rău: că nu mi-a venit ideea asta mai devreme, pentru că aş fi putut economisi timpul clienţilor şi al meu. De el se pot folosi toţi proprietarii de apartamente din administrarea Termo-Service, care doresc să afle detalii despre lista de plată şi cheltuielile de întreţinere, care au nelămuriri sau care doresc să anunţe defecţiuni la reţelele de apă rece, caldă, canalizare sau încălzire. Pot, de asemenea, să mă contacteze cei care doresc să se informeze privind oferta noastră, chiar dacă nu sunt administraţi de noi.
Ca să concluzionez: pot fi găsit zilnic, pe yahoo messenger cu id-ul: tudor.tudose la care răspund imediat dacă sunt la birou, sau mai târziu, dacă sunt pe teren. În funcţie de natura problemei, mă pot deplasa, în cel mai scurt timp, în orice loc din oraş, pentru a vedea la faţa locului cum arată problema.
Desigur, pot apărea şi unele mesaje răutăcioase, din partea unor „glumeţi”, dar le voi ignora cu condescendenţă. Rezultatele pozitive sunt mult mai importante decât micile răutăţi.

Nu uitaţi: tudor.tudose vă rezolvă problemele asociaţiei!

UPDATE: Mulţumesc EVENIMENTUL şi INFORMATIASI.RO pentru sprijinul dat îm mediatizarea acestei măsuri.