marți, 15 septembrie 2009

M-am înşelat, dar sunt bucuros

Am crezut că liberalii vor sta cu gura căscată la para mălăiaţă a susţinerii lui Băsescu. N-au făcut-o, ba, mai mult, au demonstrat că sunt capabili de jocuri politice meşteşugite. Mea culpa!
E adevărat că şi eu am fost surprins de întorsătura lucrurilor, ieri fiind impresionat de modul în care se pot mobiliza forţele politice atunci când trebuie prezervată normalitatea.
Marea satisfacţie am avut-o azi, când am citit presa de dreapta şi jurnaliştii-bloggeri de aceeaşi culoare. De la ignorarea totală a subiectului şi până la interpretări aiuristice, i-am văzut crispaţi şi demoralizaţi, dezumflaţi după marea gogoaşă a izolării PSD în Iaşi. Aşa mi-am dat seama de dimensiunea reală a evenimentului. Dacă lucrurile vor merge pe făgaşul normal, cred că ce s-a întâmplat ieri consfinţeşte sfârşitul unei epoci. Demagogia de doi bani, miştoul de televiziune, plânsul ipocrit pe umerii cetăţeanului vor dispărea din arsenalul clasei politice. Ce va fi în loc încă nu ştiu, dar cred că presa are un rol esenţial în chestiune. Presa de toate orientările, pentru că nu ştiu cine mai e aşa de fraier să considere presa românească drept independentă, trebuie să treacă dincolo de afinităţile politice, iar vocile media vor trebui să ţină cont de un lucru important: publicul nu mai poate fi prostit. Publicul are nevoie de lideri reali, cu rezultate concrete şi cu o limită morală pe care sigur n-o vor depăşi.
Vremea liderilor fabricaţi a cam trecut. Chiar politica îi respinge din interiorul său. Sper s-o facă şi în următoarele trei luni.

P.S. Am fost la meci aseară. A fost a doua bucurie a zilei, deşi comentatorii tv, după meci, opinau că a fost mai mult un meci slab al Craiovei. Probabil va mai trece timp până când ziariştii se vor apropia de fotbalul ieşean.

3 comentarii:

  1. Crin Antonescu a pozat inca de la inceputul mandatului sau de partid ca oponent vehement al lui Besescu. De asta m-am intrebat pe blog care va fi pozitia sa si implicit a partidului fata de sitautiile politice localiste. Pana acum a demonstrat consecventa. M-au mirat si pe mine declaratiile pe care le-a facut la adresa lui Constantin Simirad. Ma asteptam la mai putin. si chiar si declaratiile sale au fost putin mediatizate, asta apropos de independenta presei.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca mistocareala nu,demagogie nu, Baselu ce o sa spuna in campanie?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am urmarit ultimele evolutii ale lui Basescu si cel cate? 12 realizari ale mandatului sau. Mi se pare jenant sa o tot tii pe discursuri de genul "mogulii fac realitatea si scriu istoria", "sistemul este corupt". Mi s-a parut jenant sa vina si sa spuna ca el s-a luptat cu sistemul corupt judecatoresc. Ce s-a intamplat nou la nivelul justitiei si nu am vazut noi muritorii de rand in ultimii cinci ani?
    Apoi a vorbit despre Parlament ca vezi doamne ca despre o institutie onorabila a statului pe care o respecta dar nu ezita s-o mai traga de maneca. Cred ca o fi vazut Basescu in sondaje ca sta tot mai rau daca va continua sa loveasca in legislativul romanesc. Nu mi se pare deloc onorabil pentru el ca cinci ani sa ingroape aceasta institutie si acum sa-i faca statuie.
    Integrarea in UE. Rundele de negocieri pentru aderare au inceput din 1999 si nu reprezinta o reusita a mandatului sau. O fi in criza de reusite domnul presedinte si aspira tot ce poate.
    Sincer, credeam ca a incheiat cu capitolul justitiei, domnul Basescu ca si tema de campanie. Oare o sa-l mai creada cineva? Eu, nu.
    Plus ca multe dintre ideile sale mi s-au parut simple justificari discursive fata de unele critici aduse in ultima vreme de catre oponeti. Asta la o asa-zisa sedinta cu greutate.

    RăspundețiȘtergere