duminică, 26 iunie 2016

Internet tânăr de vânzare!

Aţi văzut afişul ăla de la cafeneaua unde nu există Wi-Fi şi clienţii sunt nevoiţi să vorbească între ei? Asta sugerează un spaţiu unde te duci cu plăcere, pentru taifas cu prietenii, pentru a savura cât mai mult din timpul petrecut acolo, fără a sta absent, cu nasul în smart, butonând după relaţii virtuale, în social media.
Ăla e patron isteţ. Şi-a individualizat afacerea, adăugând un plus de culoare locului şi 1 leu la preţul cafelei. A fotografiat afişul, l-a distribuit prin rețelele de socializare şi lumea l-a multiplicat, gratuit, fiindcă era cool! Adică a făcut ceea ce zice el că n-ar fi de acord: statul pe Facebook. Doar că a mai adăugat ceva la profit.

Cam despre asta a fost vorba, în mare, joi, 23 iunie 2016 la Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi (CCI), în cadrul conferinţei #Webbiz 2016: „Dezvoltarea afacerilor de succes în mediul online” organizate de MB Event. Aici se cuvine să-l lăudăm pe Mihail Bîrsan, organizatorul conferinței și cel care a asigurat succesul manifestării.

Dați click pe link-uri și veți afla mai multe despre fiecare.
Dați click că nu doare...

Cine a participat: meseriaşi iscusiţi în internet branding, webdesign, marketing online şi social-media.
Vă vine să credeți că umblatul pe Facebook este o meserie? Nu numai că se câștigă bani din asta, dar are şi reguli destul de precise, care, respectate serios, pot crește profitul firmelor care doresc să-și lanseze afacerea pe internet.
Cât de mulţi bani se fac în IT? Mulţi! Preşedintele CCI, Paul Butnariu, spune: „PIB-ul Iaşului l- depăşit pe cel al altor judeţe cu resurse mai bogate, precum Argeş sau Ilfov. Ne comparăm cu judeţe avantajate în mod natural, precum Timiş, Constanţa sau Prahova. Asta în condiţiile în care investiţiile străine directe se opresc în proporţie de 54% în Bucureşti şi Ilfov. Doar 3% ajung în cele şase judeţe ale Moldovei.”

Cum a crescut PIB-ul ieşean atunci? Paul Butnariu: „Industria IT se află în vitrina Iaşului. Este cea mai importantă resursă locală. Să nu uităm că sunt alte judeţe care au avut un sprijin politic imens, cum este Clujul, care a a avut premier şi vicepremier. Aş propune ca în fiecare guvern să fie reprezentate toate regiunile istorice ale ţării.” Poate aşa vom avea şi noi autostradă.


Să revenim la conferinţă. Ce a vrut Mihai Bârsan, organizatorul, să se întâmple? Discuţii pe subiectele: „strategii de succes în mediul online, impact în online media, tendinţe în industria online; secţiunea de seminarii interactive: design web şi e-commerce, SEO şi Google Adwords, social-media, content marketing şi blogging, accelerator online; secţiuni active de business networking. Prin acest eveniment dorim să prezentăm instrumente pentru dezvoltarea afacerilor în mediul online: tehnici, strategii, mecanisme, campanii eficiente care să stimuleze, să inspire şi să dezvolte profesional managerii, deţinătorii, fondatorii, partenerii de business şi antreprenorii care activează în mediul de afaceri din Iaşi.”
Ce s-a întâmplat, de fapt?
Un grup de tineri, pentru că ei învârt treburile în breasla asta, au expus prezentări despre business online, ca să-i zicem mai simplu, dar au făcut în aşa fel încât orele (vreo opt) au trecut uşor şi incitant, ceea ce e o mare fericire pentru un dușman al ședințelor lungi, ca mine.
Emoţionaţi, fără exerciţiul vorbitului în public, stânjeniți de microfon şi destatul în picioare lângă ecran, (erau aşa drăgălaşi...), au compensat cu valoare de profesioniști. Or fi ei mari zmei în marketing, dar între oameni (mai mult sau mai puţin cunoscuţi) dau dovadă de multă sfială.

Despre ce e marketingul on-line, care e treaba cu strategiile, cum eviţi să faci tâmpenii şi să-ţi cheltui banii ca să ieşi în pagubă. 
Diana Dimitriu – Artvertising: „Strategie de business online”

Crina Lica – Artvertising: „Strategie de marketing online”

O concluzie: „Oamenii cumpără de la oameni”. Adică mesajul campaniei trebuie umanizat. Vom reveni la asta în final.

Cătălina Hirean - Artvertising: „Strategie editorială”

După mulţi ani de activitate în câmpul muncii birocratice pot spune că am tras o concluzie: Fetele sunt conştiincioase, precise, intransigente cu scopul pe care îl au, n-ar ieşi oleacă din schemă, ferit-a Sfântul! Dacă ai o misiune cu obiective clare, care nu suportă abateri, trebuie să o dai unei fete, după aia poţi să pleci la o bere liniştit :)

Mădălina Haciu&Monica Aștefănoae - Imagico: „Impactul social media asupra brandurilor”

La băieţi se schimbă treaba. De leneşi ce sunt, inventează tot felul de tertipuri, strategii, programe, numai să nu iasă din starea de confort. Ca să-şi conserve comoditatea, sunt în stare să muncească pe rupte. Cam aşa e şi cu Flaviu Cristea (Grapefruit) sau Mircea Serediuc (Tzury). Dacă stai prea aproape de ei la prezentare rişti să-ţi iei vreun adjectiv sau un verb peste ochi şi aia doare pentru că băieţii ăştia vorbesc mai mult cu mâinile.
Andrei Antal – Creative Wings: „Importanța prezenței în mediul online”

Mai domoli, Andrei Antal, Ciprian Dron şi Victor Keller, au evitat, totuşi, să reia cele spuse de toată lumea şi au adus informaţii noi şi interesante, bazate, în principal, pe experienţele profesionale.

Ciprian Dron – Bloom: „Construcția comunicării on-line din perspectiva susținerii corecte a strategiei de brand”

Mircea Serediuc – Tzury.ro: Vulnerabilitatea Brandului personal”

După cum se vede, trebuie multă grijă cu ce postezi, pentru că nu mai poți șterge ce ai greșit. Sau te hotărăști să faci stand-up comedy, la fel ca Tzury...


Pauza de cafea. M-am aşezat la coadă să beau prima ceaşcă din zi, dar am văzut că toată lumea aştepta ca mica maşinărie să ţârâie câte o cafeluţă. Florin Smeu „Omul cu cafeaua” mi-a spus secretul cozii de la cafea:

maşinăria macină boabele de cafea pe care le primeşte de la o firmă din Milano, după care prepară minunea. Un gust deosebit de plăcut, pe cuvânt de om mofturos. În primii ani, aducea cafeaua personal, cu dubiţa, acum i-o trimite partenerul italian, periodic, după cum s-au înţeles. Pe partea de promovare, cafeaua e cam amară, că pagina de internet a fost lăsată de izbelişte de fostul partener şi acum caută pe cineva să-l ajute s-o pună la punct. I-am recomandat să ia pe oricine din sală, că n-are cum greşi. Până atunci îl puteți găsi la Sweetcafe, în bulevardul Metalurgiei.

După cafea, iar conferință:
Andreea Marinciu – Grapefruit: „Tehnici pentru magazine online”

Flavian Cristea – Grapefruit: „Tehnici de realizare și optimizare website”

E activ chiar și în poză, nu-i așa? :)

Victor Keller – Grapefruit: „Tehnici de webdesign responsive”

Victor Keller, un mix româno-germano-maghiar, este unul dintre favorizații soartei: „E important să faci ce-ți place.” 

Cu prânzul a fost şi mai drăguț. Firma AromaZen care a sponsorizat evenimentul a servit nişte produse din care am recunoscut broccoli cu tofu, într-un platou, niște ardei, avocado,
cu o garnitură de nuci şi pesmet (cred), dar şi alte chestii şi încă un platou cu rulouri cu umplutură de
două culori: alb şi roz. Tacâmuri: scobitori.

Mi-am dat seama că sunt chestii obișnuite printre diafanele colege, despre care am bănuit că se hrănesc prin fotosinteză, dar pentru un om la care chintalul este un obiectiv de mult depășit a fost un test de voință și tărie de caracter.

A fost şi tombolă. Am fost cel mai norocos. Am câștigat de două ori: prima dată o campanie promoțională la radio Viva, cu tot cu producția spotului şi difuzări în prime-time timp de o lună. Am renunțat, că tocmai am măritat Corsa şi altceva nu mai am de vânzare.

A doua oară am fost fericitul câștigător al unei agende lucrate manual de cei de la City Boutique. E aşa de frumoasă că n-am să scriu nimic în ea ca să n-o murdăresc.

În final, despre blogging. Andreea Ignat, șefa Kooperativei 2.0 Iaşi, despre crearea de conținut şi bloguri. O puteți găsi aici, aici și aici. Dar, mai ales, pe Viva FM, între orele 10-13, dacă vreți să asociați sunetul cu imaginea :).

Andreea Ignat – Kooperativa 2.0: „Tot ceea ce scrii poate fi folosit în... beneficiul tău!”

A fost tema cu cele mai multe întrebări și reacții din partea asistenței. Ca să conchid: asta demonstrează că bloggerii „umanizează mesajul”.

Dezvoltarea industriei IT antrenează şi alte ramuri, care sunt legate de acest domeniu. Acelea, la rândul lor, vor dezvolta noi servicii şi produse care se vor completa și combina în mod eficient şi profitabil pentru comunitatea locală.
Asta fac acești tineri. Se joacă lucrând în internet business. Dar se joacă serios!








vineri, 17 iunie 2016

Conferinţa #WebBiz 2016: „Dezvoltarea afacerilor de succes în mediul online”

Mai țineți minte imaginile din ședințele alea cu tovarăși care luau cuvântul în mod plicticos, în niște săli plicticoase, cu niște grafice plicticoase, în care cea mai veselă culoare era nuanța de gri pătat?
Dacă vi le amintiți sau ați văzut undeva poze cu așa ceva, trebuie să știți că aia era preistoria ședințelor de management.

Acum, ștergeți-le din memorie! De ele să se ocupe istoricii și nostalgicii, pentru că vineri, 23 iunie, vorbim de spre viitor. Care este așa de rapid, încât a devenit prezent, vorba lui Sorin Gheorghiu, director la Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi: „Nu se mai poate spune că a-ţi deschide o afacere online sau a-ţi promova online afacerea clasică este o provocare de viitor. Este prezentul, care trebuie abordat şi fructificat la maximum sub toate oportunităţile pe care le oferă, de la vizibilitate şi poziţionare, până la cote de piaţă şi identificare de noi parteneri.”

Care e treaba?

Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi va fi gazda unei Conferinţei #WebBiz 2016: „Dezvoltare afacerilor de succes în mediul online”

Mihail Bîrsan, Manager MB Event, organizatorul Conferinţei, spune că:„Evenimentul este structurat pe mai multe secţiuni: strategii de succes în mediul online, impact în online media, tendinţe în industria online; secţiunea de seminarii interactive: design web şi e-commerce, SEO şi Google Adwords, social-media, content marketing şi blogging, accelerator online; secţiuni active de business networking.” Nu e incitant? :)

Cine este invitat să participe?

Cine vrea să câștige bani mai mulți, mai repede și cu costuri reduse, adică manageri, patroni, meseriași din domeniile: webdesign, branding, marketing online, social-media.

Ce e de făcut? De unde vă informați despre înscrieri, program, speakeri?

Accesați frumușel link-urile astea: www.eventprofs.rowww.cciasi.ro și veți fi fericiți!

miercuri, 20 aprilie 2016

Am văzut orașul cu ochi străini

„Ce oraș frumos!”, „Ce interesant!”, „Ce imagini impresionante!” Ca să fiu sincer, mie mi se gonflează cordul când aud străinii (de oraș) cum laudă Iașul.
E și mai plăcut atunci când știi că laudele sunt întemeiate.

Să presupunem că vine în vizită vărul Stelică, cu care nu v-ați mai văzut demult și doriți să-l impresionați cu atracțiile locale. Puteți să-l plimbați prin noua zonă comercială, să-i arătați câte niveluri subterane poate avea o parcare, să-l vânturați nonșalant prin fața magazinelor cu pedigri european și să-i oferiți o tratație la terasa de unde se vede frumos Palatul Culturii.
Acuma, să presupunem că vărul Stelică nu trăiește în satul în care și cooperativizarea a ajuns târziu și a mai văzut aeroporturi pe dinăuntru, la viața lui. E mai greu să-l dați pe spate cu magazinele cu care ne mândrim noi, dar care, acolo unde trăiește el, sunt pentru oamenii cu bani puțini.

Atunci vrei să-i arăți, cu tot patriotismul local, că avem și noi lucruri valoroase arhitectural, cultural și spiritual, de care nu prea a văzut el în țara de unde vine.

Cam despre asta a fost vorba sâmbătă dimineață, când drăgălașii blogărași și blogărițe înhămați la proiectul Kooperativa 2.0, sub mândra coordonare a Andreei Ignat au pornit la (re)descoperirea valorilor autentice locale. De ajutor au fost tinerii și inimoșii membri ai școlii de ghizi, Marian Matei, Victoria Bejan și Alex David care au schițat un parcurs interesant și plin de surprize.



Zona de desfășurare a fost cuprinsă între Teatrul Național și Palatul Culturii. Ce poate fi așa interesant pe o lungime de nici jumătate de kilometru, unde sunt numai clădiri pe care le-ai văzut și răs-văzut de atâtea ori?!
Asta o să urmeze, cu vorbe și imagini, mai la vale...

Am vizitat Teatrul Național „VasileAlecsandri”, într-un moment în care nu era spectacol, nu se desfășura vreun miting politic sau de altă natură, adică în fabrică erau doar scenografii care montau niște decoruri și, bineînțeles, personajul central, care îndeplinea mai multe funcții: paznic, ghid și consultant tehnic pentru cei de pe scenă. Am făcut poze, am primit informații, am admirat clădirea.



Mai multe detalii găsiți pe site, inclusiv un tur virtual. O să vedeți de ce BBC îl consideră pe locul doi în lume ca valoare arhitecturală.

Am trecut prin fața Palatului Roznovanu, cunoscut printre prieteni drept sediu al Primăriei. Ne-am oprit pentru un scurt ghidaj despre istoricul clădirii, informații pe care le puteți găsi și pe site-ul oficial.
Nu insist prea mult, dar mi-am amintit celebrele prezentări pe care le făcea fostul primar Constantin Simirad, oaspeților de seamă. Poate că ar fi interesant de făcut un tur virtual cu bonomia și umorul atât de caracteristice lui Simirad.

Am fost primiți la Catedrala romano-catolică din Iași, unde am avut ocazia să admirăm construcția majestuoasă, impunătoare și cuprinzătoare (2000 de persoane), pictura în mozaic și Memorialul Anton Durcovici. Pozele vorbesc mai departe:






Cum se vede Iașul de pe acoperișul Catedralei? Cam așa:





Calul e al nostru, Vodă al cui e?



Cine vrea să viziteze Palatul Culturii (care se va deschide oficial pe 27 aprilie) se întâlnește cu statuia ecvestră a lui Ștefan cel Mare și Sfânt. Pentru ghizi, statuia e o mare binecuvântare, pentru că au posibilitatea să spună snoava statuilor încurcate de sculptorul francez, care primise în același timp comanda pentru Ștefan, dar și pentru un boier polonez. Vorba e că Ștefan ar fi ajuns în Cracovia, iar noi ne-am mândri cu reprezentarea unui polonez pe care nu știm cum îl cheamă. Calul, însă, poartă stema Moldovei, așa că putem fi siguri că măcar iapa e de-a noastră.

E suficient să intri în Palat, că aici muzeografii spulberă imediat mistificarea și putem răsufla liniștiți: Vodă e cu noi!
S-a terminat reabilitarea Palatului! Palatul Culturii este ultima construcție realizată în stil neogotic din lume! Asta am aflat de la istoricul Sorin Iftimi, un istoric dedicat pasiunii și profesiei sale, dar și un om cu rare calități sufletești. De asemenea, am apreciat ajutorul și prezența Coraliei Costaș, șefa PR-ului din Palat.

Ce e nou: TOT!






Sala Voievozilor:





Sala Henri Coandă:



Restaurarea unei săli de judecată (Palatul Culturii a fost, la început, palat administrativ și de justiție):



Restaurări arheologice cu planșeu de sticlă:





Turnul cu ceas:










Am văzut și ceva din expoziția Aurul şi Argintul Antic al României“ (am pile!). Sfatul meu e s-o vizitați. N-am avut voie să fac poze, dar obiectele respective dau de gândit pentru câteva teme: ce sunt miile de ani, cum s-au putut face asemenea lucruri, de ce nu e un păcat să fii mândru de istoria țării.

Cum se vede orașul din locul cel mai înalt al Palatului: (ne-a ajutat puțin și soarele):






Bisericile Sf. Nicolae Domnesc și Sf. Gheorghe, foste sedii ale Mitropoliei Moldovei, au împlinit traseul nostru cultural, locuri pe care le recomandăm tuturor pasionaților de istorie și spiritualitate. Aș recomanda, pentru cei interesați, și Mănăstirea Sf. Trei Ierarhi. La Biserica Sf.Gheorghe, aflată în curtea Catedralei Mitropolitane, am putut admira pictura în mozaic, care se mai găsește și la Biserica Sf. Martiri Brâncoveni:



N-ar trebui să închei fără să menționez sprijinul decisiv al colegilor noștri Victor Cojocaru și Constantin Ciobanu, care au făcut poze (profesionist) și ne-au dat și nouă (altruist), pentru că altfel nu-mi rămânea să blestem cardul sd din telefon (32 Gb), care a crăpat taman la spartul târgului. Fără ei n-aș fi avut poze de pus pe blog. 

Am început aventura noastră sub soarele răcoros de la 9:30 dimineața, la statuia lui Alecsandri din fața Teatrului. Pe la 14:00 s-a terminat periplul și, așa cum șade frumos pentru orice întrunire tovărășească, ne-am așezat la masă.

Este vorba despre Cârciuma Veche de pe pietonal, care nu fusese inclusă în programul inițial, dar care ne-a aținut calea. Ce am văzut frumos: meniul în limbaj pitoresc, bucătarul (care știe ce talent are) și muzica (autentică). Mai e de lucru cu tipul care se ocupă de vinuri, că aia numai Fetească Neagră n-a fost. Cu ce m-am ales, s-a văzut pe FB (adică o porție gospodărească de șașlâk, cu o garnitură apreciată și un sos stupefiant!). Colegele, mai tinere, unele dintre ele – blogărițe de modă s-au alintat cu câte o salată din care au ciugulit cam jumate până când am terminat eu cu hartanul de carne. Cred că am câștigat mult în ochii lor. Glumesc. De-aș avea și eu voința lor! Da' dacă stau bine să mă gândesc, mie nu trebuie să-mi vină rochia de mireasă!