duminică, 26 iunie 2016

Internet tânăr de vânzare!

Aţi văzut afişul ăla de la cafeneaua unde nu există Wi-Fi şi clienţii sunt nevoiţi să vorbească între ei? Asta sugerează un spaţiu unde te duci cu plăcere, pentru taifas cu prietenii, pentru a savura cât mai mult din timpul petrecut acolo, fără a sta absent, cu nasul în smart, butonând după relaţii virtuale, în social media.
Ăla e patron isteţ. Şi-a individualizat afacerea, adăugând un plus de culoare locului şi 1 leu la preţul cafelei. A fotografiat afişul, l-a distribuit prin rețelele de socializare şi lumea l-a multiplicat, gratuit, fiindcă era cool! Adică a făcut ceea ce zice el că n-ar fi de acord: statul pe Facebook. Doar că a mai adăugat ceva la profit.

Cam despre asta a fost vorba, în mare, joi, 23 iunie 2016 la Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi (CCI), în cadrul conferinţei #Webbiz 2016: „Dezvoltarea afacerilor de succes în mediul online” organizate de MB Event. Aici se cuvine să-l lăudăm pe Mihail Bîrsan, organizatorul conferinței și cel care a asigurat succesul manifestării.

Dați click pe link-uri și veți afla mai multe despre fiecare.
Dați click că nu doare...

Cine a participat: meseriaşi iscusiţi în internet branding, webdesign, marketing online şi social-media.
Vă vine să credeți că umblatul pe Facebook este o meserie? Nu numai că se câștigă bani din asta, dar are şi reguli destul de precise, care, respectate serios, pot crește profitul firmelor care doresc să-și lanseze afacerea pe internet.
Cât de mulţi bani se fac în IT? Mulţi! Preşedintele CCI, Paul Butnariu, spune: „PIB-ul Iaşului l- depăşit pe cel al altor judeţe cu resurse mai bogate, precum Argeş sau Ilfov. Ne comparăm cu judeţe avantajate în mod natural, precum Timiş, Constanţa sau Prahova. Asta în condiţiile în care investiţiile străine directe se opresc în proporţie de 54% în Bucureşti şi Ilfov. Doar 3% ajung în cele şase judeţe ale Moldovei.”

Cum a crescut PIB-ul ieşean atunci? Paul Butnariu: „Industria IT se află în vitrina Iaşului. Este cea mai importantă resursă locală. Să nu uităm că sunt alte judeţe care au avut un sprijin politic imens, cum este Clujul, care a a avut premier şi vicepremier. Aş propune ca în fiecare guvern să fie reprezentate toate regiunile istorice ale ţării.” Poate aşa vom avea şi noi autostradă.


Să revenim la conferinţă. Ce a vrut Mihai Bârsan, organizatorul, să se întâmple? Discuţii pe subiectele: „strategii de succes în mediul online, impact în online media, tendinţe în industria online; secţiunea de seminarii interactive: design web şi e-commerce, SEO şi Google Adwords, social-media, content marketing şi blogging, accelerator online; secţiuni active de business networking. Prin acest eveniment dorim să prezentăm instrumente pentru dezvoltarea afacerilor în mediul online: tehnici, strategii, mecanisme, campanii eficiente care să stimuleze, să inspire şi să dezvolte profesional managerii, deţinătorii, fondatorii, partenerii de business şi antreprenorii care activează în mediul de afaceri din Iaşi.”
Ce s-a întâmplat, de fapt?
Un grup de tineri, pentru că ei învârt treburile în breasla asta, au expus prezentări despre business online, ca să-i zicem mai simplu, dar au făcut în aşa fel încât orele (vreo opt) au trecut uşor şi incitant, ceea ce e o mare fericire pentru un dușman al ședințelor lungi, ca mine.
Emoţionaţi, fără exerciţiul vorbitului în public, stânjeniți de microfon şi destatul în picioare lângă ecran, (erau aşa drăgălaşi...), au compensat cu valoare de profesioniști. Or fi ei mari zmei în marketing, dar între oameni (mai mult sau mai puţin cunoscuţi) dau dovadă de multă sfială.

Despre ce e marketingul on-line, care e treaba cu strategiile, cum eviţi să faci tâmpenii şi să-ţi cheltui banii ca să ieşi în pagubă. 
Diana Dimitriu – Artvertising: „Strategie de business online”

Crina Lica – Artvertising: „Strategie de marketing online”

O concluzie: „Oamenii cumpără de la oameni”. Adică mesajul campaniei trebuie umanizat. Vom reveni la asta în final.

Cătălina Hirean - Artvertising: „Strategie editorială”

După mulţi ani de activitate în câmpul muncii birocratice pot spune că am tras o concluzie: Fetele sunt conştiincioase, precise, intransigente cu scopul pe care îl au, n-ar ieşi oleacă din schemă, ferit-a Sfântul! Dacă ai o misiune cu obiective clare, care nu suportă abateri, trebuie să o dai unei fete, după aia poţi să pleci la o bere liniştit :)

Mădălina Haciu&Monica Aștefănoae - Imagico: „Impactul social media asupra brandurilor”

La băieţi se schimbă treaba. De leneşi ce sunt, inventează tot felul de tertipuri, strategii, programe, numai să nu iasă din starea de confort. Ca să-şi conserve comoditatea, sunt în stare să muncească pe rupte. Cam aşa e şi cu Flaviu Cristea (Grapefruit) sau Mircea Serediuc (Tzury). Dacă stai prea aproape de ei la prezentare rişti să-ţi iei vreun adjectiv sau un verb peste ochi şi aia doare pentru că băieţii ăştia vorbesc mai mult cu mâinile.
Andrei Antal – Creative Wings: „Importanța prezenței în mediul online”

Mai domoli, Andrei Antal, Ciprian Dron şi Victor Keller, au evitat, totuşi, să reia cele spuse de toată lumea şi au adus informaţii noi şi interesante, bazate, în principal, pe experienţele profesionale.

Ciprian Dron – Bloom: „Construcția comunicării on-line din perspectiva susținerii corecte a strategiei de brand”

Mircea Serediuc – Tzury.ro: Vulnerabilitatea Brandului personal”

După cum se vede, trebuie multă grijă cu ce postezi, pentru că nu mai poți șterge ce ai greșit. Sau te hotărăști să faci stand-up comedy, la fel ca Tzury...


Pauza de cafea. M-am aşezat la coadă să beau prima ceaşcă din zi, dar am văzut că toată lumea aştepta ca mica maşinărie să ţârâie câte o cafeluţă. Florin Smeu „Omul cu cafeaua” mi-a spus secretul cozii de la cafea:

maşinăria macină boabele de cafea pe care le primeşte de la o firmă din Milano, după care prepară minunea. Un gust deosebit de plăcut, pe cuvânt de om mofturos. În primii ani, aducea cafeaua personal, cu dubiţa, acum i-o trimite partenerul italian, periodic, după cum s-au înţeles. Pe partea de promovare, cafeaua e cam amară, că pagina de internet a fost lăsată de izbelişte de fostul partener şi acum caută pe cineva să-l ajute s-o pună la punct. I-am recomandat să ia pe oricine din sală, că n-are cum greşi. Până atunci îl puteți găsi la Sweetcafe, în bulevardul Metalurgiei.

După cafea, iar conferință:
Andreea Marinciu – Grapefruit: „Tehnici pentru magazine online”

Flavian Cristea – Grapefruit: „Tehnici de realizare și optimizare website”

E activ chiar și în poză, nu-i așa? :)

Victor Keller – Grapefruit: „Tehnici de webdesign responsive”

Victor Keller, un mix româno-germano-maghiar, este unul dintre favorizații soartei: „E important să faci ce-ți place.” 

Cu prânzul a fost şi mai drăguț. Firma AromaZen care a sponsorizat evenimentul a servit nişte produse din care am recunoscut broccoli cu tofu, într-un platou, niște ardei, avocado,
cu o garnitură de nuci şi pesmet (cred), dar şi alte chestii şi încă un platou cu rulouri cu umplutură de
două culori: alb şi roz. Tacâmuri: scobitori.

Mi-am dat seama că sunt chestii obișnuite printre diafanele colege, despre care am bănuit că se hrănesc prin fotosinteză, dar pentru un om la care chintalul este un obiectiv de mult depășit a fost un test de voință și tărie de caracter.

A fost şi tombolă. Am fost cel mai norocos. Am câștigat de două ori: prima dată o campanie promoțională la radio Viva, cu tot cu producția spotului şi difuzări în prime-time timp de o lună. Am renunțat, că tocmai am măritat Corsa şi altceva nu mai am de vânzare.

A doua oară am fost fericitul câștigător al unei agende lucrate manual de cei de la City Boutique. E aşa de frumoasă că n-am să scriu nimic în ea ca să n-o murdăresc.

În final, despre blogging. Andreea Ignat, șefa Kooperativei 2.0 Iaşi, despre crearea de conținut şi bloguri. O puteți găsi aici, aici și aici. Dar, mai ales, pe Viva FM, între orele 10-13, dacă vreți să asociați sunetul cu imaginea :).

Andreea Ignat – Kooperativa 2.0: „Tot ceea ce scrii poate fi folosit în... beneficiul tău!”

A fost tema cu cele mai multe întrebări și reacții din partea asistenței. Ca să conchid: asta demonstrează că bloggerii „umanizează mesajul”.

Dezvoltarea industriei IT antrenează şi alte ramuri, care sunt legate de acest domeniu. Acelea, la rândul lor, vor dezvolta noi servicii şi produse care se vor completa și combina în mod eficient şi profitabil pentru comunitatea locală.
Asta fac acești tineri. Se joacă lucrând în internet business. Dar se joacă serios!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu